Jiří Wiche_finanční výbor
23. července 2024

Sloupek zastupitele: Cestovní ruch na Vysočině se opět rozvíjí

Vysočina Tourism, příspěvková organizace Kraje Vysočina, jejímž cílem je podpora podnikání v cestovním ruchu, zaujala svými kampaněmi „Vychutnejte Vysočinu a Venkov na Vysočině“. Spolupracuje s oblastními destinačními organizacemi v kraji, s turistickými informačními centry a spravuje portál www.vysocina.eu.

Dědice
19. dubna 2023

Na trať mezi Jemnicí a Moravskými Budějovicemi se vrátil historický vlak

Jihlava, 19. 4. 2023 - Od pátku 7. dubna je opět v provozu železniční trať mezi Jemnicí a Moravskými Budějovicemi. Na trať se tak vrací historický vlak, který zájemce sveze turisticky vyhledávanými lokalitami. Kraj Vysočina přispěl na provoz vlakové soupravy téměř jedním milionem korun.

posts/2022-07-20-hana-hajnova-vychutnejte-si-leto-na-vysocine.jpg
20. července 2022

Hana Hajnová - Vychutnejte si léto na Vysočině

Jihlava, 20. července 2022 - Léto je v plném proudu a s ním i čas prázdnin a dovolených, které volají po zážitcích. Já se už tradičně a ráda rozkoukávám z domácího telčského pohodlí, kde začíná Music Academy Telč (dříve Francouzsko-česká hudební akademie v Telči). Tento ojedinělý hudební projekt funguje už neuvěřitelných 28 let a mě těší, že v posledních letech se propojil díky Kraji Vysočina i s uměním výtvarným. Kraj Vysočina pořádá totiž ve spolupráci s městem Telč a Oblastní galerií Vysočiny Jihlava už třetím rokem rezidenci umělců z partnerského regionu Grand Est. Letos přijela na dvouměsíční rezidenční pobyt Delphine Gatinois – fotografka a konceptuální umělkyně, jejíž tvorba je silně spjata s otázkami ekologie, zemědělství nebo udržitelnosti. Její tvorbu vycházející z ambice být „nejmenším zemědělcem na světě“ můžete vidět až do 15. srpna v telčské galerii Gamoneum.

posts/2020-07-28-podpora-cestovniho-ruchu-prikladem.jpg
28. července 2020

Slova motivují, příklady táhnou platí i v případě podpory domácího cestovního ruchu

Telč, 28. července 2020 - Koronavirová krize dopadla na cestovní ruch obzvláště těžce. Vláda celé čtyři měsíce od vypuknutí pandemie vypouštěla do médií plány a sliby o voucherech na dovolené v Česku, které měly situaci zlepšit. A že to byly jen sliby, o kterých si většina zařízení může nechat jen zdát, dokazuje skutečnost, že jediné vouchery byly totiž zatím schváleny pro lázně. A jak dopadly, jsem měla to “štěstí” zažít na vlastní kůži. Naposledy se objevily “plány” na kampaň za 2 mld korun na podporu domácího cestovního ruchu, které by vláda vyplatila nikoliv podnikatelům v cestovním ruchu, ale médiím za reklamu.