Studenti z Havlíčkova Brodu uspěli v mezinárodní soutěži „Digitální inovace a virtuální zážitky“. Jejich projekt udělal dojem i na ministra Ivana Bartoše
Jihlava, 29. června 2022, Foto: Kraj Vysočina - Filip Netolický a Michal Krásný, dnes již absolventi Střední průmyslové školy stavební akademika Stanislava Bechyně Havlíčkův Brod, zabodovali se svou prací „Krajská knihovna metodou BIM“ a přivezli si krásné druhé místo z mezinárodní studentské soutěže zaměřené na digitalizaci a virtuální realitu. Čtyřčlenná odborná porota ocenila především využitelnost v praxi a vysokou odbornou úroveň této práce.
Finále mezinárodní středoškolské soutěže vyhlašované Evropským regionem Dunaj-Vltava proběhlo 23. 6. 2022 v hornorakouském Linci v rámci odborné konference Digitální inovace a virtuální zážitky.
„Filipovi a Michalovi gratuluji ke skvělému umístění, které je dalším oceněním jejich práce. Oběma studentským týmům a jejich učitelům, kteří mají na úspěchu svých žáků výrazný podíl, pak děkuji za reprezentaci Kraje Vysočina v této prestižní soutěži,“ uvedla Hana Hajnová, náměstkyně pro oblast regionálního rozvoje.
<embed alt="Studenti z Havlíčkova Brodu uspěli v mezinárodní soutěži „Digitální inovace a virtuální zážitky“. Jejich projekt udělal dojem i na ministra Ivana Bartoše" embedtype="image" format="left" id="11199" />
Projekt Krajské knihovny v metodě BIM prezentovali studenti i ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi při jeho návštěvě na Vysočině v květnu letošního roku. „Ukázali jsme tak, že i žáci našich středních škol dokáží disponovat schopnostmi a vědomostmi, které jsou v 21. století nezbytné. Úroveň střední školy stavební v Havlíčkově Brodě a její spolupráce s krajem i městem, je výjimečná a jsem ráda, že se o tom mohl Ivan Bartoš přesvědčit na vlastní oči,“ doplnila Hajnová.
Kromě vyvrcholení mezinárodní studentské soutěže přinesla konference Digitální inovace a virtuální zážitky také část věnující se právě rozšířené a virtuální realitě. Využití virtuální reality, kterým lze zpestřit výuku a pomoci snadněji pochopit prezentovaná témata, se dnes stává díky nižší pořizovací ceně vybavení a široké nabídce již zpracovaných modulů pro školy jednodušší. Řada škol i na Vysočině začíná výuku ve virtuální realitě zařazovat do běžné výuky.
Konference proběhla v rámci realizace projektů „Zvyšování kvalifikace v oblasti Průmysl 4.0“, „Kvalifikace Průmysl 4.0 v Evropském regionu Dunaj-Vltava“ a „VReduNET“ s podporou programu Interreg V-A Rakousko-Česká republika.