
Jihlava, 8. února 2022 - Dnes zasedalo v Jihlavě první krajské zastupitelstvo roku 2022. Na programu mělo celkem 78 bodů, z toho hned 15 patřilo dotační politice kraje – Fondu Vysočiny. Všemi hlasy přítomných zastupitelů a zastupitelek byly vyhlášeny dotační programy za 129 milionů korun.
„Dnes schválené a vyhlášené programy přinesou další finanční prostředky pro obce, spolky i podnikatele, aby mohli realizovat své projekty a podpořit tak rozvoj našeho kraje a obyvatel,“ uvedla Hana Hajnová, pirátská náměstkyně, která má krajskou dotační politiku ve své gesci.
Vyhlášeny byly tyto programy:
<embed alt="15 nových dotačních programů Fondu Vysočiny 2022 za téměř 130 milionů korun" embedtype="image" format="left" id="4466" />
„Sběr žádostí v uvedených programech začne 14. března, takže žadatelé mají zhruba měsíc čas, aby připravili své projekty. V osmi programech bude dotace udělena na základě stanovených hodnotících kritérií, u zbývajících pak bude rozhodujícím kritériem čas podání,“ upřesnila Hana Hajnová. Informace o tom, jakým způsobem bude daný program hodnocen, najdou žadatelé v každé výzvě, která je zveřejněna na stránkách www.fondvysociny.cz
Do Fondu Vysočiny se po covidové „pauze“ vrací většina tradičních dotačních titulů, na které byli žadatelé na Vysočině zvyklí. Některé z nich se dočkaly drobných změn nebo navýšení finančních prostředků.
„Upravili jsme například program Inovační vouchery, který nově vyhlašujeme hned na začátku roku, aby s ním podnikatelé mohli počítat při tvorbě svých rozvojových plánů v daném roce a také poprvé zkoušíme tzv. podání na čas, abychom snížili administrativní zátěž tohoto programu pro žadatele. Osobně mi velkou radost udělala shoda se všemi kolegy na navýšení prostředků pro program Cyklodoprava a cykloturistika o celých 8 milionů korun oproti předcházejícím rokům a nové programy například v oblasti seniorské politiky,“ shrnula nejmarkantnější změny Hajnová.
K vyhlášení v letošním roce zbývá ještě 6 programů Fondu Vysočiny, ke kterému by mělo dojít na některém z příštích jednání krajského zastupitelstva.