Jihlava, 25. dubna 2024 - Letošní ročník Vysočina Education konference byl zaměřen na téma, jak ve vzdělávání zohledňovat aspekty současné doby. Konference se uskutečnila již počtvrté a pro stovku jejich návštěvníků nabídla přednášky zástupců ministerstva, české školní inspekce, národního pedagogického institutu, neziskové organizace EDUin, panelovou diskuzi a workshopy.
Náměstek ministra školství Jiří Nantl ve svém vystoupení pochválil vedení Kraje Vysočina, jak progresivně přistupují k modernizaci oborové skladby na středních školách. Jeho slova potvrdil i programový ředitel EDUin Miroslav Hřebecký, který ve svém vystoupení jinak nabídl představení auditu naplňování opatření ze Strategie 2030+. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal upozornil na skutečnost, že výsledky vzdělávání žáků v českých školách jsou velmi úzce odvislé od jejich socioekonomického statutu. Markéta Pastorová z Národního pedagogického institutu představila aktuální stav přípravy nového rámcového vzdělávacího programu pro předškolní a základní vzdělávání.
„Proběhlá diskuze byla velice přínosná a jednoznačně z ní vyplynulo, že nositelem změny v každé školy musí být její ředitel. Proto oceňuji, že většina návštěvníků konference byli skutečně ředitelé základních a středních škol,“ komentuje radní pro oblast školství Jan Břížďala (Piráti).
Po dopolední pauze následovaly prezentace na téma inovativních přístupů ve vzdělávání a rozvoje občanské informovanosti a lidských práv. Mezi řečníky patřili mimo jiné Lenka Marková, ředitelka Montessori SŠ, ZŠ a MŠ Polná, Miroslav Sláma, zástupce ředitele 1. ZŠ NMNM, a Silvie Čermáková, ředitelka SPUŠ Jihlava-Helenín.
"Souhrnně lze říct, že konference nabídla témata z oblasti formálního i neformálního vzdělávání. Velmi překvapivý byl workshop vedení Vladislavem Koreckým, žákem z Montessori školy Polná, který ve svém vystoupení vtáhl účastníky do tématu využití umělé inteligence (AI)," doplňuje radní Břížďala (Piráti).